Toto jsou 4 základní metriky, které byste měli sledovat a vyhodnocovat na týdenní bázi, Čím více je dokážete navyšovat, tím ziskovější vaše podnikání bude. 💰💰
Návštěvnost 📈
Pokud správně optimalizujete e-shop, máte dobrou skladbu produktů pro navýšení průměrné hodnoty objednávky a dobře jste si nastavili hrubou marži, pak je vaším hlavním cílem zvyšování návštěvnosti e-shopu. Tady ale pozor na to, abyste získávali relevantní návštěvnost a ne jen tak kohokoliv. Obecně také platí, že čím vyšší návštěvnost bude, tím nižší konverzní poměr.
Konverzní poměr 📊
Je % návštěvníků e-shopu, kteří dokončí nákup. Takový benchmark dobrého konverzního poměru byl donedávna 2 %. Teď bychom ale už měli přihlížet ke změnám s Cookies, kdy nemáme data o všech uživatelích a tak i vy byste měli v Google Analytics v letošním roce vidět nárůst. Ten je pravděpodobně způsoben změnou Cookies. Miřte tedy na konverzní poměr vyšší, než jsou 2 %.
Průměrná hodnota objednávky 💰
Navyšování průměrné hodnoty objednávky nám pomáhá vykrýt náklady na akvizici nových zákazníků z placené reklamy. Obecně se dá říci, že skvělé je vše nad 1 200 Kč a dobrý základ je 1 000 Kč+. Nezapomínejme ale na to, že stěžejní je tady i marže. Pokud máte marži vyšší, můžete být ziskovější s nižší hodnotou objednávky než někdo, kdo přeprodává zboží pouze s 30% marží.
Hrubá marže 💶
O té už jsem na profilu psala několikrát. Zdravá hrubá marže je základ každého podnikání a pokud nesníte o tuctů zaměstnanců, obrovském skladu a honbou za mraky objednávkami, pak je pro vás jediná cesta zdravá udržitelná marže. U výroby vlastních produktů je to 60 %+.
I na tyto metriky se spolu podíváme v rámci mého mentoringového programu Trefit profit, ve kterém nám pomohou odhalit vaše příležitosti k růstu. Máte zájem? Napište mi na eliska@trefitprofit.cz o úvodní hovor zdarma. ❤️