Reakce na aktuální období a události je jedním z faktorů, díky kterým bude váš e-shop a značka působit živě a pro vaše sledující zajímavě. Zkuste se zamyslet, které ze svátků a významných dnů je to pravé právě pro vaši značku, produkty a zákazníky.
Jak je můžete naplno využít ve vašem e-shopovém podnikání?
Mám pro vás 6 tipů:
1. Speciální tematická kolekce
Blíží se třeba mezinárodní den jógy a vy prodáváte mimo jiné i oblečení/doplňky vhodné na jógu? Vytvořte zákazníkům speciální kolekci a přidejte k ní hodnotný obsah jako je inspirace na online lekce jógy, XY tipů jak konečně s jógou začít, top výběr vašich produktů od renomovaného jógového učitele, atd.
2. Nový produkt/kategorie Plánujete nový produkt?
Může se spojit tématicky k významnému dni v kalendáři? Výborně! Dvojitá výhra. Odstartujte prodej dětské kategorie ku příležitosti Dne dětí, nový hrneček pro maminky na Den matek, zápis pro dvojice zase na 1. Máje.
3. Limitovaná edice
Nemusíte hned vytvářet produkty od A do Z. Ke konkrétnímu významnému dni spusťte prodej vašeho oblíbeného produktu v nové podobě.
4. Dárek k objednávce
Leží vám dlouho na skladě tématická drobnost, kterou ztěží prodáváte? Přidejte ji na tento významný den k vašim objednávkám jako dárek.
5. Slevový kód
Nejjednodušší možnost, kterou můžete využít. Dejte si však pozor na 3 věci. 1. snižujete si vaši marži. 2. časté akce snižují vnímanou hodnotu vaší značky a zákazníci časem na akce už čekají. 3. z části si ukrojíte tržby, které byste v nejbližší době získali za plné prodejní ceny.
6. Doprava zdarma
Pokud prodáváte dražší produkty, je to pro vás méně bolestná varianta než slevový kód. Můžete dát akci pouze na pro vás nejvýhodnější typ dopravy.