Máte hned 3 možnosti, jak sbírat nové odběratele do vaší newsletter databáze.
1. Nenabídnete žádnou odměnu za přihlášení do newsletteru. Tuto variantu všichni známe. E-shopy lákají na sdílení novinek a informací. To už v dnešní době nikoho nenadchne a tak je konverzní poměr cca 1 %. Pokud tedy veškerou silou dostanete na web 1 000 návštěvníků, jen 10 z nich vám nechá svůj e-mail. A to je škoda ne?
2. Nabídnete za odběr newsletteru slevu. Nejčastěji se setkávám s 10% kupónem na první nákup. Překvapivě tato varianta nefunguje nejlépe. Pokud někdo v konkrétním okamžiku u vás neplánuje nakoupit, slevu hned nevyužije a nemá motivaci vám svůj e-mail dát. Z 1 000 návštěvníků vám svůj e-mail zanechá 50 z nich. To už je trochu lepší.
3. Nabídnete zařazení do pravidelného slosování soutěže o balíček, poukázku, produkt. A tady máme vítěze. I když návštěvník e-shopu neplánuje okamžitě nakoupit, takové zařazení do pravidelné soutěže je kromě e-mailu, ale nic nestojí a možná se na ně i usměje štěstí. Na vás pak bude je k nákupu přesvědčit ve vašich automatizovaných i kampaňových newsletterech. Z 1000 návštěvníků vám e-mail nechá 100 z nich.
BONUS TIP: Máte hodnotný obsah, který můžete předat? Otestujte možnost za e-mail odeslat e-book/návod/manuál zdarma.